Telewizory QLED 8K: rok po premierze

Telewizory QLED 8K: rok po premierze. Ponad rok temu Samsung wprowadził do sprzedaży pierwszy telewizor QLED 8K. Co się zmieniło od tego czasu? Producent przedstawia kilka interesujących faktów w krótkiej informacji prasowej.

Trudno uwierzyć, że od premiery pierwszych telewizorów QLED 8K od Samsunga minął już rok. Czego możemy się spodziewać po nowych telewizorach QLED w przyszłości?

Telewizory QLED 8K

Telewizory QLED 8K
Telewizory QLED 8K / fot. Samsung

Według prognoz, tegoroczna globalna sprzedaż telewizorów 8K wyniesie ok. 215 tys., a do 2022 roku wzrośnie aż do 2,8 mln. To 13 razy więcej w zaledwie 3 lata. Samsung Q950R to już druga generacja telewizora QLED 8K.

W Polsce produkt jest dostępny od maja br. Podczas tegorocznych targów IFA Samsung zapowiedział rozszerzenie oferty telewizorów 8K o model 55-calowy, który trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.
– Samsung

Telewizor 8K od Samsunga to z pewnością rewolucyjny produkt zwłaszcza, że niedawno telewizory o rozdzielczości 4K były dla wielu nowością.

Zobacz także | Najlepsze telewizory 8K

Kiedy w 2013 roku na rynku pojawiły się pierwsze telewizory 4K UHD, wśród komentarzy i opinii na temat tej nowości często podnoszono kwestię braku treści w tak wysokiej rozdzielczości.

Sześć lat później w ofercie Samsunga nie ma już praktycznie telewizorów Full HD, a ilość filmów, seriali i ogólnie rzecz biorąc rozrywki, dostępnej w 4K, stale rośnie. Obserwując ten rynek trudno nie odnieść wrażenia, że sytuacja z telewizorami QLED 8K będzie wyglądać podobnie.
– Samsung

Według przeprowadzonych badań przez Samsunga wynika, że zainteresowanie dużymi ekranami rośnie w szybkim tempie. Mowa także o telewizorach o 75-calowych i większych. Oczywiście najważniejszym kryterium jest jakość obrazu, stąd zainteresowanie telewizorami o rozdzielczości 8K.

Telewizor QLED 8K jest odpowiedzią na potrzeby widzów, którzy pokochali duże ekrany. Badania firmy Samsung pokazują, że bardzo szybko rośnie popyt na telewizory 75 cali i więcej. W tej kategorii 6 na 10 sprzedanych na świecie telewizorów to produkty z logo Samsung.

Duży ekran wymaga większej rozdzielczości i sztucznej inteligencji, która materiałom wideo powstałym przed laty daje nową jakość. Właśnie dlatego wprowadzenie telewizorów 8K to kolejny dobry krok na drodze branżowej ewolucji.
Źródło: Samsung

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *