Koncern Samsung przedstawia kolejne zestawienie dotyczące sprzedaży TV. Według niezależnych badań w Polsce, co 15 sekund sprzedawano jeden telewizor. Czym jeszcze może pochwalić się koreański producent?
Warto przeczytać wyniki najnowszych badań dotyczących sprzedaży telewizorów Samsunga na świecie. Zapraszamy do lektury.
Koncern Samsung: co 15 sekund jeden telewizor
W 2018 roku w Polsce co 15 sekund* kupowano nowy telewizor. W przypadku firmy Samsung w głównej mierze były to ekrany UHD (4K). Tradycyjnie już najwięcej telewizorów kupujemy jesienią i zimą.
Rosnące wymagania widzów względem wielkości i jakości obrazu, dostępu do treści i łatwości obsługi sprawiają, że producenci telewizorów cały czas wprowadzają innowacje. Wśród najnowszych wymienić można rozdzielczość 8K czy wbudowaną sztuczną inteligencję, które dostępne są w telewizorach Samsung serii QLED.
Źródło: Samsung
Koncern Samsung | Który telewizor Samsung wybrać?
Nasz artykuł Jak oglądać filmy i seriale ze smartfona na dużym ekranie? sprzed dwóch lat nadal zyskuje czytelników. Nic dziwnego:
Jak wynika z danych GlobalWebIndex** aż 92 procent użytkowników Internetu ogląda filmy online co najmniej raz w miesiącu za pośrednictwem różnych urządzeń. Oznacza to, że ponad 4 miliardy osób wykorzystuje sieć do pobierania lub oglądania wideo, a 58 procent robi to za pośrednictwem telewizora**.
W znacznym stopniu przyczyniła się do tego rosnąca szybkość Internetu, popularyzacja telewizorów Smart TV i rosnąca liczba lokalnych i globalnych serwisów VOD, takich jak Netflix czy HBO GO.
Dziś telewizory Smart TV zdominowały rynek. W ofercie producentów, takich jak Samsung, nie ma już praktycznie innych urządzeń niż te, które pozwalają dotrzeć do filmów, transmisji sportowych czy informacji za pośrednictwem Internetu. Pozostaje jeszcze pytanie: czy widzowie rzeczywiście w pełni wykorzystują ich potencjał? Liczby mówią same za siebie – w Polsce w ubiegłym roku ponad 80 procent nowych telewizorów Samsung Smart TV zostało podłączonych do sieci*.
*Według danych firmy Samsung, **według danych GlobalWebIndex
Źródło: koncern Samsung
Nasz komentarz
To nieprawdopodobne, w jakim tempie sprzedawane są telewizory. Samsung w każdym roku ma bogatą ofertę telewizorów (podobnie jak jego największy rywal LG). A jeśli w sprzedaży zadebiutują modele o rozdzielczości 8K, być może to tempo jeszcze wzrośnie, ale o tym przekonamy się dopiero za kilka miesięcy.
- Telewizory Samsung – zobacz aktualne ceny