Koncern Samsung przedstawia kolejne zestawienie dotyczące sprzedaży TV. Według niezależnych badań w Polsce, co 15 sekund sprzedawano jeden telewizor. Czym jeszcze może pochwalić się koreański producent?
Warto przeczytać wyniki najnowszych badań dotyczących sprzedaży telewizorów Samsunga na świecie. Zapraszamy do lektury informacji od koncernu Samsung.
Koncern Samsung: co 15 sekund jeden telewizor
W 2018 roku w Polsce co 15 sekund* kupowano nowy telewizor. W przypadku firmy Samsung w głównej mierze były to ekrany UHD (4K). Tradycyjnie już najwięcej telewizorów kupujemy jesienią i zimą.
Rosnące wymagania widzów względem wielkości i jakości obrazu, dostępu do treści i łatwości obsługi sprawiają, że producenci telewizorów cały czas wprowadzają innowacje. Wśród najnowszych wymienić można rozdzielczość 8K czy wbudowaną sztuczną inteligencję, które dostępne są w telewizorach Samsung serii QLED.
Źródło: Samsung
Koncern Samsung | Który telewizor Samsung wybrać?
Nasz artykuł Jak oglądać filmy i seriale ze smartfona na dużym ekranie? sprzed dwóch lat nadal zyskuje czytelników. Nic dziwnego:
Jak wynika z danych GlobalWebIndex** aż 92 procent użytkowników Internetu ogląda filmy online co najmniej raz w miesiącu za pośrednictwem różnych urządzeń. Oznacza to, że ponad 4 miliardy osób wykorzystuje sieć do pobierania lub oglądania wideo, a 58 procent robi to za pośrednictwem telewizora**.
W znacznym stopniu przyczyniła się do tego rosnąca szybkość Internetu, popularyzacja telewizorów Smart TV i rosnąca liczba lokalnych i globalnych serwisów VOD, takich jak Netflix czy HBO GO.
Dziś telewizory Smart TV zdominowały rynek. W ofercie producentów, takich jak Samsung, nie ma już praktycznie innych urządzeń niż te, które pozwalają dotrzeć do filmów, transmisji sportowych czy informacji za pośrednictwem Internetu. Pozostaje jeszcze pytanie: czy widzowie rzeczywiście w pełni wykorzystują ich potencjał? Liczby mówią same za siebie – w Polsce w ubiegłym roku ponad 80 procent nowych telewizorów Samsung Smart TV zostało podłączonych do sieci*.
*Według danych firmy Samsung, **według danych GlobalWebIndex
Źródło: Samsung
Nasz komentarz
To nieprawdopodobne, w jakim tempie sprzedawane są telewizory. Samsung w każdym roku ma bogatą ofertę telewizorów (podobnie jak jego największy rywal LG). A jeśli w sprzedaży zadebiutują modele o rozdzielczości 8K, być może to tempo jeszcze wzrośnie, ale o tym przekonamy się dopiero za kilka miesięcy.
- Telewizory Samsung – zobacz aktualne ceny