Samsung nieprzerwanie utrzymuje pozycję lidera na rynku soundbarów. Według danych firmy badawczej FutureSource Consulting, Soundbary tej firmy były najczęściej kupowane na świecie po raz 10. z rzędu w 2023 roku,
Koncern Samsung po raz 10 liderem
W 2023 roku Samsung zakończył w Polsce rok z ponad 40% udziałem pod względem ilościowym i ponad 46% pod względem wartościowym na rynku soundbarów, Wtedy też wzrosła sprzedaż soundbarów z tylnymi głośnikami, takich jak modele HW-Q990C i HW-Q930C. Stanowiły one 17% udziału ilościowego i ponad 35% wartościowego. Firma sprzedała prawie 3 razy więcej najwyższych modeli (HW-Q990C i HW-Q930C) niż w roku ubiegłym. Potwierdza to, że klienci szukający soundbarów z wyższej półki najczęściej wybierają tę firmę.
Także w 2023 roku soundbarem tej firmy, który cieszył się największym zainteresowaniem kupujących, był model HW-B550. Natomiast tuż za nim uplasowały się dwa modele z serii Q: HW-Q60B i HW-Q600B. Co wyróżnia te urządzenia, to doskonała kompatybilność z telewizorami Smart TV, takimi jak Neo QLED, QLED czy OLED. Funkcja Q-Symphony tworzy synergiczne połączenie dźwięku, wykorzystując jednocześnie głośniki soundbara i telewizora.
Co jeszcze?
Warto zauważyć, że soundbar z najwyższej serii Q990C, wyróżnia się przestrzennym brzmieniem, oferując Wielokanałowy Dźwięk Przestrzenny 11.1.4. Oznacza to 11 kanałów dźwięku, 1 niskotonowy i 4 skierowane ku górze. Dzięki temu dźwięk otacza widzów z każdej strony. Do tego doznania podczas oglądania filmów czy rozgrywek sportowych stają się jeszcze bardziej intensywne i realistyczne.
Soundbary Samsung cechuje też niezwykłe intuicyjna instalacja. W modelach Q-Serii, Ultra Slim i S-Serii wykorzystano funkcję Bezprzewodowego Dolby Atmos. Dzięki niej można zapomnieć o nieestetycznej plątaninie kabli. Funkcja ta pozwala połączyć soundbar bezprzewodowo z telewizorem i odkryć przestrzenne kinowe brzmienie za sprawą technologii Dolby Atmos. Wystarczy tylko usiąść wygodnie w fotelu, aby poczuć nowy wymiar dźwiękowych doświadczeń.
W wyborze najlepszego soundbara do telewizora pomoże specjalny poradnik zakupowy, który znajdziemy na stronie Samsung.pl. Warto z niego skorzystać aby najlepiej wykorzystać możliwości telewizora i soundbara.
Podsumowanie
- Soundbary koncernu uplasowały się na 1. miejscu w światowym rynku już 10. raz z rzędu.
- Według danych wewnętrznych w 2023 roku koncern zakończył w Polsce 2023 rok z ponad 40% udziałem pod względem ilościowym i ponad 46% udziałem wartościowym na rynku soundbarów.
- Soundbary tego producenta od 9 lat królują również w Polsce.
- W 2023 roku Polacy częściej niż rok wcześniej wybierali wśród soundbarów firmy modele z wyższej półki – czyli z subwfoorem i tylnymi głośnikami. Sprzedaż wszystkich tego rodzaju urządzeń w Polsce wzrosła o 13% w stosunku do roku ubiegłego.
Ciekawostka: Nasze artykuły bazują na dokładnej analizie rynkowych trendów i technologicznych innowacji, co pozwala nam rekomendować telewizory spełniające oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.
Zobacz także:
- Jak podłączyć konsolę do telewizora Samsung QLED?
- Jak korzystać z Netflix na różnych urządzeniach?
- FAQ: najczęściej zadawane pytania dotyczące telewizorów
- Pierwsza konfiguracja telewizora Samsung QLED
- Migająca czerwona dioda LED w telewizorze Sony
- Jak aktualizować oprogramowanie telewizora Samsung QLED?
- Jak korzystać z wyszukiwania w serwisie Netflix?
- Jak skonfigurować funkcje Eco w telewizorze Samsung QLED?
- Jak zresetować telewizor QLED do ustawień fabrycznych?
- Jak zamontować telewizor Samsung QLED na ścianie?
Źródło: Samsung