Koncern LG ogłasza wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2023 roku w wysokości 20,4 bln KRW (16,0 mld USD), co stanowi drugi najwyższy przychód za pierwszy kwartał, przy zysku operacyjnym w wysokości 1,5 bln KRW (1,2 mld USD). Wynik ten stanowi trzecią najwyższą rentowność za pierwszy kwartał w historii firmy. Ma to też związek ze sprzedażą nowoczesnych telewizorów Smart TV.
Firma planuje kontynuować swoją ekspansję na światowych rynkach, a także koncentrować się na innowacjach, aby dostarczać swoim klientom coraz lepsze i bardziej inteligentne rozwiązania. Jakie zyski osiągnęły poszczególne działy LG Electronics?
Wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2023 r.

Dział LG Home Appliance & Air Solution wygenerował w pierwszym kwartale przychody w wysokości 8,02 bln KRW (6,3 mld USD) oraz zysk operacyjny w wysokości 1,02 bln KRW (800 mln USD). Jednostka biznesowa odnotowała najwyższe w historii przychody w pierwszym kwartale, a zysk operacyjny po raz pierwszy przekroczył 1 bln KRW. Stały wzrost wynikał w dużej mierze z szybkiego rozwoju segmentu B2B, napędzanego sprzedażą energooszczędnych produktów wykorzystujących pompy ciepła, jak również systemów magazynowania energii.
Rozwiązania LG w zakresie ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) dla domów oraz firm zapewniają wysoką wydajność i efektywność energetyczną, które odzwierciedlają aktualne trendy na rynku europejskim oparte na zaostrzonych przepisach dotyczących ochrony środowiska. Firma będzie koncentrować się na utrzymaniu konkurencyjności urządzeń premium oraz wzmocnieniu linii urządzeń masowych w odpowiedzi na polaryzację popytu rynkowego.

Dział LG Home Entertainment uzyskał w pierwszym kwartale wyniki sprzedaży w wysokości 3,36 bln KRW (2,63 mld USD) i zysk operacyjny w wysokości 200,3 mld KRW (157,2 mln USD). Rentowność poprawiła się dzięki skutecznemu zarządzaniu kosztami operacyjnymi poprzez lepsze prognozowanie popytu.
Warto dodać, że pomimo niższego zapotrzebowania na telewizory firma zaliczyła wzrost sprzedaży w ramach rozwoju działalności w zakresie treści i usług opartych na platformie LG webOS smart TV, wzmacniając jednocześnie konkurencyjność operacyjną. Oczekuje się, że premiery produktów premium 2023, na czele z innowacyjnymi produktami, takimi jak najlepsze telewizory OLED (chodzi o LG OLED evo), utrzymają przewagę konkurencyjną firmy.
Jednocześnie oczekuje się, że globalna premiera telewizorów lifestylowych, oferujących zróżnicowane wzornictwo i funkcje, zwiększy sprzedaż i napędzi rynek telewizorów premium. Telewizor LG OLED Objet Collection Posé zostanie w tym roku wprowadzony na rynek w ponad 40 krajach.
Pozostałe działy

Dział LG Vehicle Component Solutions osiągnął w pierwszym kwartale sprzedaż w wysokości 2,39 bln KRW (1,87 mld USD) i zysk operacyjny w wysokości 54 mld KRW (42,37 mln USD). Ta jednostka biznesowa odnotowała najwyższe w historii przychody w pierwszym kwartale. Kontynuując dynamikę rentowności z czwartego kwartału ubiegłego roku, ciągłe wysiłki na rzecz wzmocnienia globalnego łańcucha dostaw doprowadziły do dalszego wzrostu rentowności w pierwszym kwartale, ponieważ wartość skumulowanych zamówień na części samochodowe osiągnęła 80 bln KRW (62,78 mld USD).
Pomimo niepewności, jaka ciąży nad całym światowym przemysłem motoryzacyjnym, przewiduje się, że popyt na pojazdy elektryczne będzie rósł. Firma będzie utrzymywać swoją przewagę konkurencyjną na podstawie stabilnej oferty, na którą składają się systemy informacyjno-rozrywkowe w pojazdach, e-Powertrain, reflektory i dedykowane rozwiązania dla przemysłu motoryzacyjnego.
Dział LG Business Solutions poprawił przychody w pierwszym kwartale do wysokości 1,48 bln KRW (1,16 mld USD) oraz zysk operacyjny do wysokości 65,7 mld KRW (51,5 mln USD). Stabilny wzrost wynika z aktywnego reagowania na popyt w sezonie akademickim za pomocą konkurencyjnych produktów, w tym nowych laptopów LG gram Ultraslim, przy jednoczesnej poprawie konkurencyjności produktów i wydajności operacyjnej.
Wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2023 roku pokazują, że LG Electronics pozostaje jednym z największych graczy na rynku urządzeń elektronicznych na świecie, a także potwierdzają skuteczność strategii Smart Life.
- Telewizory Samsung – zobacz aktualne ceny
- Telewizory Philips – zobacz aktualne ceny
- Telewizory LG – zobacz aktualne ceny
- Telewizory Sony – zobacz aktualne ceny
- Telewizory Panasonic – zobacz aktualne ceny
Źródło: LG