Site icon jakitelewizorkupic.pl

LG przedstawia strategię Future Vision 2030

LG AI / fot. LG

Koncern LG przedstawia strategię Future Vision 2030. Wcześniej na zakończonych targach CES 2024 można było dowiedzieć się o niej więcej.

Firma LG zidentyfikowała trzy główne obszary – elektryfikację, usługi i cyfryzację – które przekształcą jej działalność i doświadczenia klientów. Firma zamierza sprostać wyzwaniom, takim jak utrzymująca się niepewność na rynku i w łańcuchu dostaw. Koncern także ma zamiar przyspieszyć wzrost poprzez budowanie skutecznej, zorientowanej na wyniki organizacji nastawionej na sukces.

LG przedstawia strategię Future Vision 2030

Model LG 50QNED813RE / fot. LG

W 2023 roku wyznaczyliśmy kierunek zmian, a w 2024 roku nadamy tym zmianom tempa. “Future Vision 2030” to obietnica, jaką złożyliśmy rynkowi i naszym klientom, będziemy więc dążyć do jej spełnienia – powiedział prezes Cho.

W ubiegłym roku prezes zaprezentował plan “Future Vision 2030”, mający na celu przekształcenie LG w firmę oferującą inteligentne rozwiązania ułatwiające życie. Transformacja ta ma na celu poprawę satysfakcji klientów w różnych obszarach.

Jako główne hasło i filozofię zarządzania firmą w 2024 roku, prezes Cho wybrał “Break Through Limits”. Firma LG zidentyfikowała trzy kluczowe obszary przyszłego wzrostu: modele biznesowe niezwiązane z urządzeniami, ekspansja B2B oraz rozwój nowych obszarów działalności. Teraz firma z pełnym zaangażowaniem dopracowuje swoje portfolio.

Na początek firma zmaksymalizuje potencjał przyszłych motorów wzrostu poprzez zwiększenie inwestycji zgodnie ze swoimi priorytetami strategicznymi. W tym roku firma ponad dwukrotnie zwiększy poziom inwestycji, przeznaczając 8 mld USD na badania i rozwój oraz inne kluczowe obszary. Wszystko, by wzmocnić swoją konkurencyjność.

WebOS i nie tylko

LG otwiera platformę webOS Smart TV dla partnerów z branży / fot. LG

W 2024 r. LG będzie również mocno inwestować w szybko rozwijające się i przynoszące wysokie zyski główne obszary działalności. Obejmują one obszary B2B: komponenty samochodowe, HVAC, urządzenia do zabudowy i digital signage, a także system webOS. Firma będzie nadal inwestować w nowe segmenty, takie jak ładowarki pojazdów elektrycznych (EV) i robotyka. Zamierza także zainwestować do 2030 r. ponad 40 mld USD* w przekształcenie swojego portfolio w celu zapewnienia jak najlepszego rozwoju biznesowego.

Począwszy od tego roku, LG będzie aktywnie poszukiwać nowych możliwości rozwoju poprzez fuzje, przejęcia i partnerstwa. Jest to uzupełnieniem strategii rewitalizacji wewnętrznych motorów wzrostu. Ponadto firma skoncentruje się na przełomowych obszarach technologii, które wnoszą wartość dodaną dla klientów, takich jak sztuczna inteligencja i rzeczywistość mieszana (MR).

“Trzy siódemki” w zakresie wzrostu, zysku i wartości

Koncentrując się na działalności usługowej opartej na platformach, segmencie B2B i nowych przedsięwzięciach, firma dąży do osiągnięcia “trzech siódemek”: średniej stopy wzrostu i zysku operacyjnego na poziomie siedmiu procent lub wyższym, a także wartości przedsiębiorstwa odpowiadającej wskaźnikowi EBITDA na poziomie siedmiu.

W ubiegłym roku, mimo spadku popytu na rynku, firma osiągnęła bardzo dobre wyniki dzięki rozwojowi działalności B2B. W ciągu ostatnich pięciu lat łączna roczna stopa wzrostu działalności B2B firmy LG przekraczała dwucyfrową wartość, a średnia roczna stopa wzrostu ogólnej sprzedaży wyniosła około ośmiu procent.

Spółka Vehicle Component Solutions (VS) również stała się dla LG kluczowym obszarem, osiągając roczną sprzedaż w wysokości 8 miliardów USD* w dziesiątym roku istnienia. Przewiduje się, że globalne przejście na pojazdy elektryczne zwiększy popyt na wysokiej jakości części do pojazdów elektrycznych, co jest jednym z głównych obszarów kompetencji VS Company.

Bazując na trzech filarach, jakimi są systemy informacyjno-rozrywkowe w pojazdach (IVI), elektroniczne układy napędowe i lampy samochodowe, można prognozować, że VS Company będzie się nieprzerwanie i szybko rozwijać. Od 2024 r. skupi się przede wszystkim na zwiększaniu możliwości pojazdów definiowanych programowo, zdobywaniu nowych klientów na części do pojazdów elektrycznych i umacnianiu swojej wiodącej pozycji w dziedzinie inteligentnych lamp. W odpowiedzi na rosnącą liczbę nowych zamówień firma zainwestuje w zwiększenie mocy produkcyjnych w Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej i Europie.

Segment HVAC firmy LG, będący istotnym elementem jej portfolio B2B, odnotowuje szybki wzrost na rynkach wschząjących, takich jak Azja oraz Ameryka Środkowa i Południowa. Na rozwiniętych rynkach, takich jak Europa i Ameryka Północna, gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na wysokowydajne i przyjazne dla środowiska produkty, firma nadal odkrywa nowe możliwości.

Zobacz także:

LG chce również przyspieszyć ewolucję swojego ogólnego modelu biznesowego, wkraczając w obszary niezwiązane z urządzeniami, takie jak treści, usługi i subskrypcje. Uzupełni to istniejące, skoncentrowane na produktach obszary urządzeń AGD i telewizorów. Wykorzystując setki milionów produktów LG używanych już dziś na całym świecie, firma spodziewa się generować ciągłą sprzedaż i zyski.

SPRAWDŹ CENY: WSZYSTKIE TELEWIZORY NA CENEO

Źródło: LG

Exit mobile version