LG przedstawia strategię Future Vision 2030

Koncern LG przedstawia strategię Future Vision 2030. Wcześniej na zakończonych targach CES 2024 można było dowiedzieć się o niej więcej.

Firma LG zidentyfikowała trzy główne obszary – elektryfikację, usługi i cyfryzację – które przekształcą jej działalność i doświadczenia klientów. Firma zamierza sprostać wyzwaniom, takim jak utrzymująca się niepewność na rynku i w łańcuchu dostaw. Koncern także ma zamiar przyspieszyć wzrost poprzez budowanie skutecznej, zorientowanej na wyniki organizacji nastawionej na sukces.

LG przedstawia strategię Future Vision 2030

LG przedstawia strategię Future Vision 2030
Model LG 50QNED813RE / fot. LG

W 2023 roku wyznaczyliśmy kierunek zmian, a w 2024 roku nadamy tym zmianom tempa. “Future Vision 2030” to obietnica, jaką złożyliśmy rynkowi i naszym klientom, będziemy więc dążyć do jej spełnienia – powiedział prezes Cho.

W ubiegłym roku prezes zaprezentował plan “Future Vision 2030”, mający na celu przekształcenie LG w firmę oferującą inteligentne rozwiązania ułatwiające życie. Transformacja ta ma na celu poprawę satysfakcji klientów w różnych obszarach.

Jako główne hasło i filozofię zarządzania firmą w 2024 roku, prezes Cho wybrał “Break Through Limits”. Firma LG zidentyfikowała trzy kluczowe obszary przyszłego wzrostu: modele biznesowe niezwiązane z urządzeniami, ekspansja B2B oraz rozwój nowych obszarów działalności. Teraz firma z pełnym zaangażowaniem dopracowuje swoje portfolio.

Na początek firma zmaksymalizuje potencjał przyszłych motorów wzrostu poprzez zwiększenie inwestycji zgodnie ze swoimi priorytetami strategicznymi. W tym roku firma ponad dwukrotnie zwiększy poziom inwestycji, przeznaczając 8 mld USD na badania i rozwój oraz inne kluczowe obszary. Wszystko, by wzmocnić swoją konkurencyjność.

WebOS i nie tylko

System webOS
LG otwiera platformę webOS Smart TV dla partnerów z branży / fot. LG

W 2024 r. LG będzie również mocno inwestować w szybko rozwijające się i przynoszące wysokie zyski główne obszary działalności. Obejmują one obszary B2B: komponenty samochodowe, HVAC, urządzenia do zabudowy i digital signage, a także system webOS. Firma będzie nadal inwestować w nowe segmenty, takie jak ładowarki pojazdów elektrycznych (EV) i robotyka. Zamierza także zainwestować do 2030 r. ponad 40 mld USD* w przekształcenie swojego portfolio w celu zapewnienia jak najlepszego rozwoju biznesowego.

Począwszy od tego roku, LG będzie aktywnie poszukiwać nowych możliwości rozwoju poprzez fuzje, przejęcia i partnerstwa. Jest to uzupełnieniem strategii rewitalizacji wewnętrznych motorów wzrostu. Ponadto firma skoncentruje się na przełomowych obszarach technologii, które wnoszą wartość dodaną dla klientów, takich jak sztuczna inteligencja i rzeczywistość mieszana (MR).

“Trzy siódemki” w zakresie wzrostu, zysku i wartości

Koncentrując się na działalności usługowej opartej na platformach, segmencie B2B i nowych przedsięwzięciach, firma dąży do osiągnięcia “trzech siódemek”: średniej stopy wzrostu i zysku operacyjnego na poziomie siedmiu procent lub wyższym, a także wartości przedsiębiorstwa odpowiadającej wskaźnikowi EBITDA na poziomie siedmiu.

W ubiegłym roku, mimo spadku popytu na rynku, firma osiągnęła bardzo dobre wyniki dzięki rozwojowi działalności B2B. W ciągu ostatnich pięciu lat łączna roczna stopa wzrostu działalności B2B firmy LG przekraczała dwucyfrową wartość, a średnia roczna stopa wzrostu ogólnej sprzedaży wyniosła około ośmiu procent.

Spółka Vehicle Component Solutions (VS) również stała się dla LG kluczowym obszarem, osiągając roczną sprzedaż w wysokości 8 miliardów USD* w dziesiątym roku istnienia. Przewiduje się, że globalne przejście na pojazdy elektryczne zwiększy popyt na wysokiej jakości części do pojazdów elektrycznych, co jest jednym z głównych obszarów kompetencji VS Company.

Bazując na trzech filarach, jakimi są systemy informacyjno-rozrywkowe w pojazdach (IVI), elektroniczne układy napędowe i lampy samochodowe, można prognozować, że VS Company będzie się nieprzerwanie i szybko rozwijać. Od 2024 r. skupi się przede wszystkim na zwiększaniu możliwości pojazdów definiowanych programowo, zdobywaniu nowych klientów na części do pojazdów elektrycznych i umacnianiu swojej wiodącej pozycji w dziedzinie inteligentnych lamp. W odpowiedzi na rosnącą liczbę nowych zamówień firma zainwestuje w zwiększenie mocy produkcyjnych w Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej i Europie.

Segment HVAC firmy LG, będący istotnym elementem jej portfolio B2B, odnotowuje szybki wzrost na rynkach wschząjących, takich jak Azja oraz Ameryka Środkowa i Południowa. Na rozwiniętych rynkach, takich jak Europa i Ameryka Północna, gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na wysokowydajne i przyjazne dla środowiska produkty, firma nadal odkrywa nowe możliwości.

Zobacz także:

LG chce również przyspieszyć ewolucję swojego ogólnego modelu biznesowego, wkraczając w obszary niezwiązane z urządzeniami, takie jak treści, usługi i subskrypcje. Uzupełni to istniejące, skoncentrowane na produktach obszary urządzeń AGD i telewizorów. Wykorzystując setki milionów produktów LG używanych już dziś na całym świecie, firma spodziewa się generować ciągłą sprzedaż i zyski.

SPRAWDŹ CENY: WSZYSTKIE TELEWIZORY NA CENEO

Źródło: LG

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *