Telewizory przyszłości – jak będą wyglądały?

Telewizory przyszłości – jak będą wyglądały? W informacjach prasowych Samsunga natrafiliśmy na ciekawy artykuł poświęcony trendom i perspektywom związanym z rynkiem telewizorów i ich rozwojem. Czego możemy spodziewać się w przyszłości?

Telewizory przyszłości nadchodzą. Z pewnością będziemy świadkami tego, jak najwięksi producenci tacy, jak właśnie Samsung będą chcieli zmiażdżyć konkurencję o wiele bogatszą ofertą, jeśli chodzi o jak największe przekątne ekranów.

Zobacz także | Który telewizor Samsung wybrać?

Telewizory w przyszłości

Jednak nie tylko wielkie ekrany będą nas kusić w ciągu najbliższych kilku lat w sklepach z elektroniką. Z pewnością zauważalna będzie dominacja telewizorów z rozdzielczością 4K , niż z Full HD.

Telewizory przyszłości
Samsung UE50MU6172 / fot. Samsung

Według pracowni badań rynku GfK i NPD, w okresie od stycznia do sierpnia 2017 roku ponad 40 procent przychodów ze sprzedaży telewizorów na świecie przypadało na odbiorniki wielkoekranowe o przekątnej ekranu powyżej 55 cali. W Ameryce Północnej duże telewizory z ekranami większymi niż 55 i 60 cali stanowiły odpowiednio 60 i 30 procent sprzedaży (…)

Jeżeli chodzi o rozdzielczość, widać przejście od standardu Full HD do Ultra HD. Od stycznia do sierpnia bieżącego roku, zgodnie z danymi zebranymi przez GfK i NPD, na telewizory UHD przypadało ponad 50 procent przychodów ze sprzedaży na globalnym rynku telewizorów, przy czym w Ameryce Północnej, Europie i Korei odsetek ten był nawet większy i wyniósł od 60 do 70 procent.
– Źródło: Samsung

Jednak poza pójściem w wielkie ekrany 4K (a może wkrótce telewizory 8K) Samsung z pewnością skupi się na tym, by w nowych telewizorach łatwiejsze było wpisywanie danych (np. w okno przeglądarki na ekranie TV), by okablowanie dało się zminimalizować i by jeszcze ułatwić obsługę przy podłączeniu dodatkowego sprzętu do TV.

Zobacz także | Najlepsze telewizory 8K

Aby poznać i doprecyzować potrzeby klientów, firma Samsung przeprowadziła niedawno badania na rynkach amerykańskim i niemieckim. W każdym z tych krajów zebrano opinię ponad 1000 konsumentów, którzy zamierzali kupić nowy telewizor. Okazało się, że 23 procent respondentów w USA i 15 procent w Niemczech jako pierwszą niedogodność wskazało „skomplikowane połączenia kablowe”.

Ankietowani skarżyli się też na trudności z podłączaniem zewnętrznych urządzeń do telewizora, niewygodne wpisywanie danych na ekranie oraz uciążliwą nawigację w menu urządzeń typu Smart TV.
– Źródło: Samsung

Nasz komentarz

To pewne, że inni producenci także pójdą za “podobnymi wytycznymi” i także zwrócą uwagę na powyższe aspekty. LG już pokazał TV OLED o wielkości 88 cali. Szkoda tylko, że wciąż najwięksi producenci zapominają o jednym, jakże ważnym kryterium dotyczącym najnowocześniejszych telewizorów. Chodzi o ceny. Czy w końcu flagowe modele będą tańsze, by znaleźć więcej nabywców? Czy nadal telewizory z najwyższej półki dostępne będą tylko dla wybranych?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Warning: Module "redis" is already loaded in Unknown on line 0